Woensdag 25 april : laatste uren in Bangkok en dan naar huis.

26 april 2018 - Denderwindeke, België

Gezellige avond gisteren, onze Noren vertrekken deze morgen naar huis, naar het verre Noorden vraagt nog meer dan 2 dagen, Bangkok naar Amsterdam en dan naar Oslo en dan met een klein toestel helemaal naar het Noorden, zij liever dan wij ...

Na hen uitgewuifd te hebben gaan we eerst ontbijten in het restaurantje naast het hotel, ... rustig. Na ontbijt, inpakken (laatste keer), uitchecken, valiezen in bewaring en dan met een taxi naar het centrum, wandelen langs de rivier, wat winkelen, aperitiefje en dan langzaam afzakken naar de pubstreets. Onder de baan zien we allemaal standjes waar ze allerlei electronica herstellen, ... indrukwekkend, tot de koperwikkelingen toe ... zou iets zijn voor Nicolas van Jo en Karla.

Aangekomen, wat eten (vragen kip en krijgen elk een volledige kip) en iets drinken, het gevoel van het zit erop en ook van de overbodige dag ... naar het hotel, bagage oppikken en naar de (moderne) luchthaven, het onvermijdbare wachten en aanschuiven, valiezen zijn afgegeven, alle controles door, iets drinken met een koppel uit onze streek en wijlen weg van Bangkok naar Istanboel en dan naar Brussel.

Meer dan 25000 km te voet, met fiets, op tuktuks in alle modellen, taxi’s, busjes, bussen, treinen, speedboten, grote en kleine boten, en 7 vluchten ...

The party is over now, at least in Asia, we hebben nog wat tijd om thuis te bekomen van alle indrukken en ... lekker niets te doen ...