Dinsdag 10 april - eilandhopping

11 april 2018 - Phuket, Thailand

Goeiemorgen, zalig geslapen, nog effe gelachen met onze kaartenmiserie van gisteren, superhotel en ontbijt om 7.15 al want om 8u pikken ze ons op voor een excursie naar de Phi Phi eilanden.

Terwijl we wachten, zien we onze Deense medereizigster weer en maken we kennis met de Andersons, deze Noren hebben hetzelfde programma, maar zonder de nachtbus en hadden we dus nog niet gezien. Ze gaan mee op excursie. Toffe mensen, hebben een vissersboot in het hoge Noorden (voor het vertrek op de speedboot, lacht de man het idee van een pilletje tegen zeeziekte gewoon weg ...)

Om 8 uur is ons busje er (ze zijn hier wel punctueel! 😀), met plaats voor 3, de betaalde reservatie van onze Noorse medereizigers is misgelopen. Ann als volleerde reisleidster neemt de telefoon over van de bestuurder en regelt dit effe. Onze Noorse reizigers konden mee op excursie, maar busje zat vol. Busje komt zo ...

Programma van de excursie:

1.  Met speedboot naar Phi Phi Leh (boot uitgerust met 3 motoren van elk 250 pk, de afstand van 50 km wordt op een uurtje afgelegd ... dat zou beteken dat deze boten bv. Van Nieuwpoort naar Londen en terug er ongeveer 3 uur zouden over doen ... heb al  een paar keer met een boot naar Londen gezeild en er 4 dagen over gedaan 🤣), zalig botsen op de golven (echt iets voor Karla), douche inbegrepen, mooie zichten, zalig ...

2. Stop 1: een baai gekend van de film ‘the beach’ met Leonardo di Caprio ... prachtige natuur, dit is een stukje erfgoed. Eens ter plaatse, is het wel een verschil, in de film is het daar een en al natuur, nu is het daar ook natuur ... en 100 speedboten, 10 superjachten en een paar duizend mensen. Moet wel zeggen, het was daar zeer proper  (gemeend)(ook borden met de vraag om je afval terug mee te nemen)

4. Naar monkey beach, rara, een strand waar apen zitten die eigenlijk niet mee op de foto willen met (vervelende) toeristen. Bij de briefing over de uitstap werd meegedeeld wat we verzekerd waren voor alles, behalve stappen op een zeeëegel en beten van een aap ...

5. Baai met koraalriffen, duiken van de boot en snorkelen, prachtig, genoten, onderwaternatuur is ook waauw. Nog even getwijfeld om ons op te splitsen, Luc scubadiving en Ann snorkelen, maar aangezien het initiatie duiken was, besloot Luc om bij Ann te blijven 🐠. Goede keuze

6. Lunch op een andere locarie, maar was niet veel soeps, net een schoolrefter aan het strand met zuster Marie (gesluierde moslima, 5 persons here, 6 persons there) die de plaatsen toewees.

7. Op naar het laatste eilend dat we bezoeken, evenens prachtig, Ann opnieuw snorkelen, Luc  ... tijd voor een pintje.

8. Terug ‘gevlogen’ op de golven en braaf teruggebracht naar het hotel

Samenvatting: super excursie ...

‘S avonds ... een drankje, Ann typt blog en Luc schrijft, een guiness en gin tonic erbij, en op de achtergrond een Thaise Elvis imitator ( niet slecht), rare jongens die Thai!

Nog een bezoekje aan een echt ruig café, super rockband, ladyboys bedienen ons, Ann heeft zelfs een dansje geplaatst ... een mooie afsluiter van een prachtige dag. Naar ons luxe bedden en de rest, ... zien we morgen wel weer,