maandag - aankomst in Phuket

10 april 2018 - Phuket, Thailand

Rond 5u30 aangekomen in Phuket, met ‘Kim’ naar hotel, onderweg een hele uitleg dat hij als we wilden, wel een vlucht kon boeken om terug te keren ipv de nachtbus. Na een 2de quasi slapeloze nacht, hebben we daar niet lang over moeten nadenken. Totale meerkost voor ons 2 een 80 euro ...

Kunnen wel niet in hetzelfde hotel blijven dus nog eens valiezen toe en versleuren, maar dat worden we ondertussen gewoon ...maar het hotel (4*deze keer) voor de komende 2 nachten zag er zeer mooi uit, maar bagage gedeponeerd, en om 6u30 op strand ...

In alle vroegte, langs het pachtige strand wandelen, pootje baden, zalig warm. Terugwandelen, ontbijtje bestellen en dan effe ploeteren in een van de zwembaden (60 m lang).

Nog wat stad gaan verkennen want we durven niet in slaap te vallen op de ligzetels in de zon. Onnoemelijk veel cafés (niet zoals in Bangkok), restaurantjes,  nice, een Guinness, een Glennfiddish met een cola on the side ... maar je blijft een mens die te weinig geslapen heeft.

Naar het hotel, voor een doucheke en een middagdutje, zalige kamer, zalig bed, rustig, binnen luttele seconden waren we alletwee vertrokken.

Om 17 uur, weer mens, weer een lange wandeling langs het strand, er ligt veel moois maar ook dingen die beter toegedekt zouden blijven (volgens Luc) so far romance  ...

Actiegenoeg: jetski, bananen en parachutes achter speedboten. Wel origineel is als de parachute vertrekt,  er nog gauw een Thai in de touwen springt om onbeveiligd mee te vliegen ... kan hier allemaal, samen met politie negeren, door het rood rijden, gelukkig dat ze voedselveiligheid heel belangrijk vinden :)

Na meer dan 16.000 stappen, is het tijd voor aperitiefje, gezellige bar met uitzicht op de zee en de ondergaande zon. Bacardi cola en Gin tonic, samen 7 euro en oeps, happy hour, we nemen er nog eentje ... ik denk dat Jo VanRansbeke de prijzen gezet heeft.

Op zoek naar een restaurantje, beginnen we nu aan de terugweg, en komen een niet toeristisch restaurant tegen met sterallures en exquise gerechten, we gaan ons eens laten gaan ... mooie en lekkere gerechten (al vind Luc zijn osso buco veel lekkerder 🙄) prachtig einde van een mooie dag, juist nog effe betalen ...

Shit, werkt niet, wacht andere kaart, werkt ook niet (zoals jullie al gelezen hebben, waren Ann haar kaarten achtergebleven op den tarmac van Zaventem) dit kan niet ...

We hebben met die kaarten al geld afgehaald, of betaald in Istanbul ... ondertussen de manager erbij, we zien de berg afwas al staan ... zouden Luc zijn kaarten ook geblokkeerd zijn? Effe gebeld (hier 21u, thuis 16u) en Nele bevestigt dat ze enkel Ann haar kaarten laten blokkeren heeft.

Naar KBC Live gebeld (wat een goed idee van KBC) en blijkbaar de visa niet open gesteld voor ‘de wereld’ en door reeds cash af te halen met de bankkaart, zaten we tegen weeklimiet van geld afhalingen.

Na een geslaagd quizje met KBC Live (wisten enkel de nummerplaten van onze of Wouter zijn auto niet), hebben ze de kaarten opengesteld ... en biep ... alles betaald! Nog een theetje van de manager en onze welgemeende excuses van beide kanten (al hadden deze mensen niets verkeerd gedaan), wijlen weg ...

Zijn nog effe gaan afkoelen in het zwembad op de 2 de verdieping, Ann heeft daar haar Russisch kunnen gebruiken, dan terug naar onze kamer, de rest zien we morgen wel, een boottochtje met speedboot en snorkelen in de zee ...