Zondag 8 april bangkok deel 3

10 april 2018 - Phuket, Thailand

Vandaag, na de middag gaan we verkassen. Opnieuw Chinees ontbijt (nummers 17 en 25 met koffie), valiezen pakken, uitchecken en we zijn weer op stap.

Eens de andere richting uit, naar een riviertje waar je gezellig met bootjes kan varen, volgens onze Deens medereizigster. Na een 45 minuten stappen, merken we op dat er veel volk op de baan is, zelfs nog meer, en het is zondag! We vinden het rviertje en de bootjes, het heeft meer weg van een halfopen riool en “metrobootjes” ...

Dus verder op de ‘passage’ die we opgegaan waren, en we bevinden ons plots in een modern Bangkok, van de elite. Nieuwe gebouwen, veel politie, camera’s, superproper en werkelijk 3 niveau’s, metro - wagens - voetgangers, precies een beeld uit een SF film zowaar ... dit is een gigantische ‘mall’ naast de duurste hotels en restaurants ... de auto’s zijn nieuw en duur, geen tuktuks, een drankje kost dan ook 6 keer zo duur als in de ‘oude’ stad (5euro), maar je zit dan wel op een terras met bomen in potten, met Italiaanse mziek op de achtergrond, met zicht op de 3-level highway ....

Teruggewandeld, iets gegeten naast het hotel, het was superlekker, en de taxi in naar het centraal buscomplex, (alles is hier complex! )
We wachten op de VIP nachtbus (we houden ons hart vast) naar Phuket. Wat blijft ons bij van Bangkok:

- kinderen zie je hier quasi niet, waar ze ze steken, weten we niet
- overal boeddha’s, en’kappellekes’ en foto’s van de koninklijke familie (gelukkig hangt België nog niet vol met phillippe en mathilde)
- overal en altijd eten, eten, eten, we denken dat ze hier alles eten ...
- de koloniale invloeden worden blijkbaar doodgezwegen, op links rijden na, vind je hiervan geen spoor meer
We hebben het gezien, 2 dagen is voldoende, zo slecht is het nog niet in ons België ...
Inmiddels zitten we op de bus, comfortabele zetels, veel ruimte, dekentje (beter als een vliegtuig, slechter dan een bed) en ‘wijlen weg’ voor rit van 12 uur, met een plasstop om 12 uur. Het toilet voor de dames is zelfs slechter dan in Frankrijk, staand met een bassin naast met water en een kommetje. Je moet water scheppen en dat na je behoefte kappen. Ann krijgt er nog rillingen van ...
Snel verder en op tijd in Pukhet, wachten op de driver, de rest zien we straks wel weer ...