Aangekomen in Bangkok

7 april 2018 - Bangkok, Thailand

Oef, we zijn in Bengkok City Hotel, het blijft vermoeiend, zover reizen, wachten, stilzitten op vliegtuig, opnieuw wachten in Istanbul.

inmiddels berichtjes en telefoon, dat we, lees Ann, er weer in geslaagd ben iets te verliezen, met name mijn kaartenetui met bankkaarten, cash en identiteitskaart. De eerlijke vinder, een vriendelijke securityman, heeft de moeite genomen om mij te trachten te bereiken.  Gelukkig was Wouter inmiddels al weer thuis ... al dacht de man dat het zijn vrouw was die alles kwijt was. Wouter is bij deze brave mens het etuike met volledige inhoud gaan ophalen ... als we terug zijn hem met presentje belonen ...

Soit, samen met Nele hebben ze, voor alle zekerheid, dan toch mijn betrokken kaarten geblokkeerd (als we bij Argenta gewerkt hadden was dat misschien niet nodig geweest) ...

dus efkens bekomen en dan weer verder, vliegtuig op, nachtvlucht naar Bangkok, 2 films gezien  niet veel geslapen, koppeltje met ‘issies’ voor ons, weinig plaats, ... volgens fitbit van Ann 50 minuten geslapen, ... wanneer is ‘Scotty, beam me up’ mogelijk?!

in Bangkok, door de formaliteiten geraakt, gelukkig hadden we onze reispassen nog ..., zoeken naar contacpersoon, wachten op nog een paar personen, en dan op weg naar het hotel, ...

Uit de luchthaven,’boem’ , vochtig en heet, wat een verschil met thuis, sauna in open lucht. Snel in gekoeld busje en dan ‘oesje’ wat een verkeer! Qua snelheid precies Brussel in de spits, maar ze rijden wel zoals in Afrika! (Voorzichtig zijn is hier een handicap!) de brommerkes, waar ze met 4 opzitten en hun huisraad bijhebben, flitsen voorbij in concurrentie met de tuktuks, (hier kunnen ze in Rome nog iets van leren). De auto’s en bussen zijn de lelijke copieëen van Havanna, met andere woorden, een wereldstad. Dit was al een avontuur op zich ...

Toch veilig aangekomen in ons hotel, alles ok, propere moderne kamer, even bekomen van de eerste hitte, en dan wagen we ons buiten, want hiertegen is Brussel net Winnik.

Moedig ... en stom ... we gaan wandelen. We wijzen tuktuks tresoluut van de hand en met de kaart in de hand zoeken we een gezellig terrasje. Na 30 minuten in de drukte, veel verkeer... wordt vervolgd