Dinsdag 17 april: hele dag Hoi An

18 april 2018 - Hoi An, Vietnam

GOOD MORNING VIETNAM !!!
Zalig bed, goed geslapen, vandaag met de fiets naar het platteland, wat tuinieren, wat koken, opeten en kort na de middag terug. Luc heeft nog last van zijn verkoudheid en gaat het kalm aandoen (de Noren gaan ook niet mee die willen naar het strand), dus Ann en Helle trekken er met twee op uit.
Gedurende het smakelijke ontbijt leveren ze vijf fietsen (allemaal op een brommerke, ik snap niet dat ze voor het fietsenvervoer van het Vaderkamp er zo een spel kunnen van maken, allemaal mee met de Stanny op zijnen brommer). Ann ermee weg en Luc nog wat gaan soezen.

Ann en Helle hebben een zeer mooie dag waarbij ze heel wat afgelachen hebben, bijgeleerd, gedanst, gekookt, gemasseerd zijn en lekker gegeten hebben en ze bracht een serie aan leuke foto’s en filmpjes terug mee.

Luc heeft geslapen tot 11h en dan naar beneden en daar zitten onze Noren, een paar pintjes gedronken, Lilian voelt zich niet denderend en is van gedacht veranderd en heeft geen zin meer in het strand en gaat terug naar haar bed.
Taille en Luc gaan dan gaan wandelen naar de oude stad en nestelen zich op een terras, waar Ann later komt aansluiten. Luc had twee foto’s één van een serieus overladen boot en van een dode rat.

Ann belde en Luc omschreef waar we zaten, na 10 minuten, terug telefoon van Ann, ik vind het niet, kan je naar die plaats komen, ... grappig want terwijl ze aan het bellen was wandelde ze ons terras voorbij. Happy together again.

Na een drankje gaat Ann haar bestelde kleren ophalen (alles was in orde), Taille gaat terug naar het hotel met de boodschap dat hij wel zal bellen als ze terugkomen.

Wij wandelen, kopen nog wat kadootjes voor het thuisfront, kopen een ticket voor 4 tempels en een oude brug ... bezoeken, kijken, genieten van een wijntje en ontdekken een ander Hoi An met een eerder moderne markt, mooie restaurants en bars en veel volk, veel bootjes, ... maw “de sfeer is goed”.

Net als we restaurant willen binnengaan belt Taille dat ze aangekomen zijn, we pikken hen op en laten hen ook kennismaken met dit stadsgedeelte, kiezen een restaurant en genieten, nog een paar stoppen en dan rond 23h nemen we een taxi naar ons hotel (nen dikke euro).

Luc voelt zich al beter, een geslaagd dagje, en morgen ... zien we wel weer ...

Luc en Ann

1. Gerd Moonen:
    18 april 2018
    Geniet nog verder van jullie reis, we kunnen een pak herbeleven van onze reis enkele jaren terug. De leute nog en de leute in Ho Chi Mingh en Siem Reap(kijk eens in Siem Reap of je tussen de Tuktukdrivers de Batman nog vindt, schitterende vent).