zaterdag 7 april Bangkok

8 april 2018 - Bangkok, Thailand

Goeiemorgen, zalig geslapen, dankzij goed bed, voorbije nacht quasi niet geslapen, wat drankjes, airco ... en de oordopjes van Laperre, het verkeer stopt hier niet ...

Ontbijtzaal zat vol (Aziaten), maar toch nog een tafeltje gevonden, het ontbijt is hier precies een buffet van bij de Chinees, eten dat ze hier kunnen en toch zo mager ... dat is niet eerlijk...

Tegen beter weten in, beslissen we toch weer te voet de stad in te trekken. Het is ‘s morgens eigenlijk zalig, wel warm uiteraard, maar met een fris briesje en een nachtelijke regenbui heeft de stad veraangenaamd.

Na een proevertje van een rare vrucht, zoeken we de weg op intuïtie en ontdekken zo verrassende plaatsjes, de contrasten blijven immens!

Onderweg bezoeken we de tempel ‘Wat Phra Keow’, waar een gigantische Boeddha ligt van 14 meter lang. De lokale bevolking neemt het allemaal zeer serieus , blote voeten, bidden, knielen, bloemen, kransen, geld offeren ....(Misschien dat die dikke Boeddha hen bedankt met een slanke lijn...)

Effe langs het ‘Grand Palace’, maar je mag er met een short niet in, dus lopen we verder naar het ‘National Museum’. Interessant bezoek maar inmiddels is het bijna 17 uur, we hebben een hongertje (lunch was een mango smoothie en een grote pint (wie dronk wat?)) en dorst ... terug naar het ‘bar-district’.

Na een Guinness en een Jameson en wat hapjes , weeral mens, effe weer wat verder, we knabbelen wat (stijl JV), met wat drankjes, luisterend naar een Taiwanees met een gitaar die Nostalgie muziek brengt die we volkomen begrijpen ... opnieuw verder ...

Luc heeft het lumineuze idee omiets echt exotisch te eten en koopt een gebakken schorpioen ... smaakt naar niets zonder lekker sausje ...

In een goed humeur de tuktuk in en hop naar het hotel, en morgen, zien we wel weer ...